Lees hoe NEH in Q2 2025 haar dienstverlening voor woningcorporaties versterkte en welke ontwikkelingen in Q3 op de planning staan
In het tweede kwartaal van 2025 heeft NEH belangrijke stappen gezet in het versterken van haar dienstverlening voor woningcorporaties. Met nieuwe initiatieven, verbeterde producten en waardevolle samenwerkingen bouwen we verder aan een toekomstbestendig IT-landschap.
Vernieuwde Product- en Dienstencatalogus (PDC)
De Product- en Dienstencatalogus is volledig vernieuwd. Deze nieuwe versie is overzichtelijker en gebruiksvriendelijker, met structureel scherpere prijzen en meer keuzevrijheid. Dankzij de modulaire opbouw kunnen corporaties de dienstverlening beter afstemmen op hun specifieke behoeften. Daarnaast zijn nieuwe technische en functionele bouwblokken toegevoegd, speciaal ontwikkeld voor woningcorporaties.
Project Nova: een nieuw IT-platform
Achter de schermen is NEH gestart met Project Nova – de bouw van een standaard, geautomatiseerd IT-platform voor woningcorporaties. Dit platform legt de basis voor hogere performance, betrouwbaarheid en schaalbaarheid, zowel nu als in de toekomst. De verwachting is dat het platform tegen het einde van het jaar live kan gaan.
Project Polaris: meer waarde door innovatie
Met Project Polaris onderzoekt NEH hoe digitalisering en innovatie nog meer waarde kunnen toevoegen aan het werk van woningcorporaties. Samen met klanten kijken we naar concrete toepassingen die bijdragen aan efficiëntie en gebruiksgemak.
Roundtables: samen vooruit
Op 2 juli vond de eerste NEH Roundtable plaats, samen met vijf woningcorporaties: Vechtdal Wonen, G&O, Reggewoon, Woonbedrijf ieder1 en Viverion. Thema van gesprek was de toekomst van dienstverlening en de rol van AI. Dit resulteerde in een gezamenlijk plan, een tijdspad en vier veelbelovende AI-assistenten die we samen verder ontwikkelen.
De volgende Roundtable volgt medio juli en richt zich op de manier van werken en de corporatie van de toekomst.
Bezoekers van CorporatiePlein op 11 september kunnen kennismaken met de eerste resultaten van deze samenwerking.
KTO & klantdashboard
In het afgelopen kwartaal ontvingen we waardevolle feedback via het klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Deze input wordt gebruikt in de kwartaalgesprekken tussen klanten en Service Delivery Managers, om samen gericht verbeteringen door te voeren.
Daarnaast krijgt het nieuwe klantdashboard, dat real-time inzicht biedt in de status en performance van IT-omgevingen, veel positieve reacties.
Vooruitblik op Q3
In het derde kwartaal ligt de focus op:
-
Verdere implementatie van de nieuwe PDC en klantgerichte optimalisaties
-
Voorbereiding op CorporatiePlein en delen van de eerste resultaten van Project Polaris
-
Doorontwikkeling van het klantdashboard
-
Verdere verbeteringen in communicatie, service en governance
Met al deze ontwikkelingen blijft NEH werken aan haar missie: woningcorporaties ondersteunen met betrouwbare, toekomstgerichte IT-oplossingen.
Jouw organisatie ontzorgen?
Wij gaan graag het gesprek met je aan!